Connect with us

Eveniment

Report record la Joker la categoria I de peste 6,49 milioane de euro

Publicat

Publicitate

Un report de peste 32,11 milioane lei (peste 6,49 milioane de euro) se înregistrează la categoria I a jocului Joker, în cadrul tragerilor loto de joi, potrivit unui comunicat transmis de Loteria Română, relatează romaniatv.ro.

La Loto 6/49, la categoria I, este în joc un report în valoare de peste 5,4 milioane lei (peste 1 milion de euro), iar la Noroc se înregistrează un report cumulat în valoare de peste 3,13 milioane de lei (peste 634.700 de euro).

De asemenea, la Noroc Plus, la categoria I, se înregistrează un report în valoare de peste 397.000 de lei (peste 80.300 de euro).

Potrivit sursei citate, la jocul Loto 5/40 la categoria I se înregistrează un report ce „sare” de 53.400 de lei (peste 10.800 de euro), iar la categoria a II-a este în joc un report în valoare de peste 92.300 de lei (peste 18.600 de euro).

Totodată, la Super Noroc se înregistrează la categoria I un report în valoare de peste 93.900 de lei (peste 19.000 de euro).

Joi, 20 ianuarie, au loc noi trageri Loto 6/49, Noroc, Joker, Noroc Plus, Loto 5/40 şi Super Noroc, după ce la tragerile loto de duminică, 16 ianuarie, Loteria Română a acordat 35.910 câştiguri în valoare totală de peste 2,35 milioane lei.

Publicitate

La tragerea Joker de duminică, 16 ianuarie, la categoria a II-a s-au înregistrat doua câştiguri în valoare de 169.606,08 lei fiecare. Biletele norocoase au fost jucate la o agenţie din Piatra Neamţ şi la o agenţie din Bucureşti, sectorul 3.

De asemenea, la tragerea Loto 6/49 de duminică, 16 ianuarie, la categoria a II-a s-au înregistrat două câştiguri în valoare de 89.550,20 lei fiecare. Biletele norocoase au fost jucate la o agenţie din Fălticeni, jud. Suceava şi la o staţie de plata SelfPay.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Economie

Formula de calcul a salariului minim european, stabilită de Guvern. Care sunt indicatorii care vor influența majorarea acestuia

Publicat

Publicitate

Formula de calcul a salariului minim european: Guvernul României stabilește o formulă de calcul a salariului european minim brut pe țară, care ține seamă de o serie de parametri economici conveniți cu Uniunea Europeană. Mai precis este vorba despre intenția UE de a determina statele membre să adopte un salariu minim european în funcție de specificul național, scrie alba24.ro.

Un proiect de hotărâre privind aprobarea procedurii de aplicare a mecanismului de stabilire a salariului minim se află pe agenda de joi a Guvernului.

La bază se află o Directivă Europeană, al cărei termen de aplicare este deja depășit.

În Jurnalul Oficial al Uniunii Europene din data de 25.10.2022 a fost publicată Directiva (UE) 2022/2041 a Parlamentului European și a Consiliului din 19 octombrie 2022 privind salariile minime adecvate în Uniunea Europeană.

Directiva urmărește ca lucrătorii din UE să fie protejați prin salarii minime adecvate, care să le permită un trai decent oriunde lucrează.

Termenul de transpunere în legislația națională a Directivei privind salariile minime adecvate în Uniunea Europeană era data de 15 noiembrie 2024.

Publicitate

Formula de calcul a salariului minim european

Guvernul României își propune să adopte un document care să conțină și formula de calcul a salariului minim garantat pe țară, care ține cont de parametri precum rata inflației și creșterea productivității muncii, arată un document consultat de Alba24..

În înțelesul prezentei hotărâri, expresiile de mai jos au următorele semnificații:

a) salariul de bază minim brut t+1: salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată, actualizat pentru anul următor;

b) salariul de bază minim brut t: salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată, în vigoare, aferent anului curent;

c) rata medie anuală a inflației se calculează scăzând 100 din indicele mediu anual al prețurilor de consum, care măsoară evoluția de ansamblu a prețurilor mărfurilor cumpărate și a tarifelor serviciilor utilizate de către populație în anul curent față de anul precedent, conform Ordinului președintelui Institutului Național de Statistică nr. 14/2007 privind metodologia Anchetei statistice a prețurilor de consum al populației;

d) rata inflației t+1/t: rata medie anuală a inflației prognozată de Comisia Națională de Strategie și Prognoză pentru anul următor față de anul curent;

e) productivitatea muncii prognozată se calculează ca raport între produsul intern brut prognozat și populația ocupată prognozată, indicatori furnizați de Comisia Națională de Strategie și Prognoză;

f) rata de creștere reală anuală a productivității muncii t+1/t se calculează pe baza productivității muncii prognozate pentru anul următor față de productivitatea muncii prognozată pentru anul curent, utilizând valori reale pentru produsul intern brut;

g) câștigul salarial mediu brut lunar reprezintă media la nivel național a sumelor brute plătite salariaților de către agenții economici în perioada de referință, cuprinzând: sumele brute plătite din fondul de salarii pentru timpul lucrat și pentru timpul nelucrat, sumele brute plătite din fondul de salarii sub forma drepturilor în natură și a ajutoarelor bănești, sumele brute acordate salariaților ca stimulente din profitul net al unității, sumele brute plătite din alte fonduri decât din fondul de salarii, conform Ordinului președintelui Institutului Național de Statistică nr. 614/2008 privind metodologia cercetării statistice pentru Costul Forței de Muncă;

h) câștigul salarial mediu brut lunar prognozat reprezintă câștigul salarial mediu brut lunar prognozat pentru anul următor de Comisia Națională de Strategie și Prognoză;

i) produsul intern brut este egal cu suma valorilor adăugate brute ale diferitelor sectoare instituționale sau ale diferitelor ramuri de activitate, la care se adaugă impozitele și se scad subvențiile pe produse care nu sunt repartizate pe sectoare și ramuri de activitate, conform Ordinului președintelui Institutului Național de Statistică nr. 193/2009 privind stabilirea Metodologiei de elaborare a conturilor naționale nefinanciare în România;

j) populația ocupată, conform Ordinului președintelui Institutului Național de Statistică nr. 147/2021 privind aprobarea metodologiei cercetării statistice Ancheta Forței de Muncă în Gospodării (AMIGO), cuprinde persoanele cu vârste cuprinse între 15 și 89 de ani, în ani împliniți, la sfârșitul săptămânii de referință, care, în cursul săptămânii de referință, se încadrau în una dintre următoarele categorii:

(i) persoane care, în cursul săptămânii de referință, au lucrat cel puțin 1 oră contra plată sau pentru obținerea unui profit, inclusiv lucrătorii familiali care colaborează la întreprinderea familială;

(ii) persoane care au un loc de muncă sau o întreprindere și care au fost temporar absente de la lucru în cursul săptămânii de referință, dar au avut o legătură formală cu locul de muncă, în condițiile în care următoarele grupuri au avut o legătură formală cu locul de muncă:

(I) persoanele absente de la lucru din cauza concediilor de odihnă, a organizării timpului de lucru, a concediilor medicale, a concediului de maternitate sau de paternitate; (II) persoanele aflate la cursuri de formare profesională pentru locul de muncă; (III) persoanele aflate în concediu pentru creșterea copilului, care primesc și/sau au dreptul la un venit sau la prestații legate de locul de muncă sau al căror concediu pentru creșterea copilului ar trebui să dureze cel mult 3 luni; (IV) lucrători sezonieri în extrasezon, în cazul în care îndeplinesc în continuare cu regularitate sarcini și îndatoriri pentru locul de muncă sau pentru întreprindere, excluzând îndeplinirea obligațiilor legale sau administrative; (V) persoanele absente temporar de la lucru din alte motive, în cazul în care durata preconizată a absenței este de maximum 3 luni;

(iii) persoane care produc bunuri agricole destinate în cea mai mare parte vânzării sau schimbului în natură;

(iv) persoanele care lucrează în domeniul producției proprii, lucrătorii voluntari, stagiarii neremunerați și persoanele implicate în alte forme de muncă nu sunt incluse în categoria persoanelor ocupate pe baza acestor activități.

(3) În cazul în care rata medie anuală a inflației prognozate, utilizată pentru stabilirea salariului minim prevăzut la alin. (1), indică o modificare mai mică de 1%, salariul de bază minim brut garantat în plată se actualizează doar cu rata de creștere reală anuală a productivității muncii prognozate, conform prevederilor alin. (1).

(4) În situația în care atât rata medie anuală a inflației prognozate, cât și rata de creștere reală a productivității muncii prognozate indică modificări anuale de sub 1%, salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată rămâne cel puțin la nivelul anului curent.

Corespondența dintre formula de calcul pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată prevăzută la art. 5. alin. (1) și criteriile stabilite la art. 4 alin. (1) este următoarea:

b) nivelul general al salariilor și distribuția acestora se regăsește în formula de calcul prin raportul dintre salariul de bază minim brut și câștigul salarial mediu brut lunar;

c) rata de creștere a salariilor se regăsește în formula de calcul prin evoluția câștigului salariul mediu brut lunar avut în vedere ca numitor în raportul dintre salariul de bază minim brut și câștigul salarial mediu brut lunar;

d) nivelurile și evoluțiile productivității pe termen lung se regăsesc în formula de calcul prin rata de creștere reală a productivității muncii.

Citeste mai mult

Eveniment

CALENDAR ORTODOX 2025: Sfinţii Cuvioşi Varsanufie cel Mare şi Ioan, Palestina

Publicat

Publicitate

Cuviosul părinte Varsanufie a fost un monah sporit care la începutul veacului al VI-lea s-a aşezat în Gaza, în apropierea mănăstirii întemeiate de cuviosul Serid. Din acea chilie, el a povăţuit obştea mănăstirii prin intermediul cuviosului Serid, egumenul acesteia, singura persoană care îi deschidea uşa chiliei. În anii 524-525, un alt pustnic pe nume Ioan s-a aşezat într-o chilie alăturată, ducând o nevoinţă asemănătoare sfântului Varsanufie.

Cei doi sfinţi părinţi petreceau închişi în chiliile lor şi comunicau cu oamenii prin scrisorile pe care le dictau cuviosului Serid cu răspunsurile la întrebările ce le erau trimise de către fraţii din obşte dar şi de către mireni care locuiau în apropierea sfântului locaş. Cei doi se susţineau reciproc, se preţuiau adânc şi deseori îi sfatuiau pe cei ce li se adresau „Du-te şi întreabă-l pe celălalt bătrân”.

Cel dintâi plecă la cele veşnice sfântul Ioan. De atunci, sfântul Varsanufie se închise desăvârşit în chilia sa, nemairăspunzând la întrebări, mai apoi plecând şi el la cele veşnice, în anul 540.

Răspunsurile sfinţilor părinţi Varsanufie şi Ioan au fost păstrate şi aşezate împreună într-o carte ajunsă la noi prin râvna părintelui Dumitru Stăniloae în „Filocalie”.

„Una dintre cărţile cele mai dulci şi mai pline de Duhul Sfânt ale Părinţilor preasfintei Biserici a Răsăritului, dar în acelaşi timp dintre cele mai puţin cunoscute poporului drept-credincios.” (părintele Teoclit Dionisiatul, părinte contemporan din Sfântul Munte Athos)

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Judecător din Botoșani, eliberat din funcție după ce președintele României, Klaus Iohannis, a semnat decretul

Publicat

Publicitate

Președintele României, Klaus Iohannis, a semnat miercuri, 5 februarie 2025, următoarele decrete:

* Decret privind eliberarea din funcția de judecător a domnului Cotoi Florin-Gheorghe, judecător cu grad profesional de curte de apel la Tribunalul Botoșani – pensionare;

* Decret privind eliberarea din funcția de judecător a doamnei Lepădatu Adriana la Tribunalul Constanța – pensionare;

* Decret privind eliberarea din funcția de judecător a domnului Colipcă Florin, judecător cu grad profesional de curte de apel la Tribunalul Iași – pensionare;

* Decret privind eliberarea din funcția de procuror a domnului Cristea Adrian Flavius în cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Craiova – condamnare definitivă.

Departamentul Comunicare Publică

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Nicolae Ciucă și-a anunțat DEMISIA din funcția de senator: „Este o decizie pe care am comunicat-o anterior conducerii PNL”

Publicat

Publicitate

Nicolae Ciucă a anunțat că își dă demisia din funcția de senator: „Din respect pentru colegii mei liberali este o decizie pe care am comunicat-o anterior conducerii PNL. Mi-ar plăcea ca acest gest să fie interpretat ca unul firesc” a transmis Ciucă, scrie alba24.ro

”Voi susține întotdeauna inițiativa privată, democrația și familia, cu onestitate și decență, chiar dacă nu în lumina reflectoarelor, ci ca simplu membru PNL”, a adăugat acesta, într-un mesaj pe Facebook.

”A sosit vremea să comunic public hotărârea de a-mi prezenta demisia din funcția de Senator în Parlamentul României.

Din respect pentru colegii mei liberali este o decizie pe care am comunicat-o anterior conducerii PNL.

Mi-ar plăcea ca acest gest să fie interpretat ca unul firesc, având în vedere că am ajuns în această funcție grație susținerii Partidului Național Liberal.

Rămân un liberal convins, plasat ferm în zona de centru dreapta. Voi susține întotdeauna inițiativa privată, democrația și familia, cu onestitate și decență, chiar dacă nu în lumina reflectoarelor, ci ca simplu membru PNL.

Publicitate

Vreau să le mulțumesc tuturor celor care m-au susținut în acești ani, tuturor celor cu care am lucrat și tuturor celor care au avut încredere în mine! Vă rămân profund îndatorat!” este mesajul fostului premier și președinte al PNL.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending