Connect with us

Eveniment

Rafila îi liniștește pe elevi. Nu se intră în online

Publicat

Publicitate

Nu sunt elemente care, din punct de vedere medical, să justifice într-un fel revenirea la învățământul la distanță, din cauza infecției cu noul coronavirus, spune ministrul Sănătății, Alexandru Rafila.

„Pentru învățământul online, solicitarea trebuie făcută la ministerul Educației, pentru că el se ocupă de acest lucru. Nu cred că este în momentul de față un context medical, de sănătate publică care să pună într-un fel problema învățământului online. În momentul de față avem o incidență scăzută a infecției cu noul cocoronavirus”, afirmă Alexandru Rafila.

Ministrul Sănătății mai spune că asistența medicală este ambulatorie, nu mai este spitalicească.

„Nu sunt elemente care, din punct de vedere medical, să justifice într-un fel revenirea la învățământul la distanță, este o chestiune care cred că este foarte clară pentru toată lumea”, adaugă Rafila.

Rafila îi liniștește pe elevi. Nu se intră în online: au crescut virozele, situația e normală
Ministrul Sănătății arată că este o situație obișnuită existența cazurilor de îmbolnăviri de la începutul anului școlar.

„Este o situație obișnuită, după începerea școlii. Nu uitați că școala a început cu două săptămâni mai devreme în acest an, iar aceste două săptămâni sigur că au dus și la creșterea incidenței virozelor respiratorii, fără să existe probleme legate de acordarea asistenței medicale”, încheie ministrul Sănătății. MEDIAFAX

Publicitate

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Educație

Reforma lui David face victime: O profesoară din Botoșani, dusă cu ambulanța după ce a rămas singură cu 43 de copii în clasă

Publicat

Publicitate

Scene șocante la o școală din Botoșani, unde o profesoară cunoscută pentru implicarea sa în comunitate a ajuns la spital după ce a fost obligată să predea unui număr record de elevi. În sala de clasă s-au aflat nu mai puțin de 43 de copii de 6 și 7 ani, dintre care trei cu CES grav, prezenți împreună cu părinții însoțitori.

„M-a luat salvarea de la școală”

Situația a scăpat rapid de sub control, iar cadrul didactic, Anamaria Macuc, a clacat sub presiunea uriașă. Femeia a fost preluată de ambulanță direct din școală și transportată la Urgențe, după ce a acuzat o stare severă de rău.

„M-a luat cu salvarea de la școală… A fost prea mult pentru mine să lucrez cu 43 de copii deodată, fără scaune și bănci pentru toți. În pauză, directoarea mi-a reproșat că nu am adus 15 scaune. Unde să le aduc, dacă am aflat cu un minut înainte că voi lucra cu atâția copii?”, a povestit ea.

Reforma lui David a făcut ca în timpul orelor sălile să fie supraaglomerate, cu elevi înghesuiți în bănci insuficiente. În încăpere au fost și părinții copiilor cu CES, ceea ce a amplificat haosul și presiunea asupra profesoarei.

Cunoscută pentru zecile de gesturi caritabile făcute de-a lungul anilor la Botoșani, Anamaria Macuc a trăit astăzi unul dintre cele mai negre momente ale carierei sale.

„Stresul de la școală a fost prea mare pentru mine: foarte mulți copii mici, fără scaune și bănci. Când directorul mi-a reproșat pe un ton mai ridicat în cancelarie, mi- a pus capac. Puteam să mor, mi-a fost groaznic de rău, mi-a crescut și glicemia”, a declarat ea, întinsă pe podea după criză.

Publicitate

Profesoara spune că a lucrat și în alte condiții dificile, dar niciodată cu un număr atât de mare de elevi. „Am lucrat cu clase comasate de 32 de copii pe 25 de scaune, dar acum situația a fost imposibilă. Nu e corect”, a subliniat ea.

„E inuman ce s-a întâmplat”

Cazul ridică mari semne de întrebare cu privire la aplicarea așa-numitei „reforme a lui David”, prin care numărul elevilor din clase a fost majorat. Pentru profesori, realitatea din teren înseamnă suprasolicitare, lipsă de resurse și, iată, chiar probleme medicale grave.

La nivelul comunității, șocul este cu atât mai mare cu cât Anamaria Macuc este percepută drept un dascăl dedicat, care a sprijinit de nenumărate ori copii și familii aflate în dificultate. Astăzi, ea a devenit victima unui sistem care o forțează să facă imposibilul.

„E inuman ce se întâmplă”, a concluzionat profesoara după ce a ajuns pe mâinile medicilor.

Citeste mai mult

Cultura

MOMENTUL DE CULTURĂ. CU GEORGICĂ MANOLE (385)

Publicat

Publicitate

O rubrică realizată de profesor Georgică Manole, scriitor, epigramist

 

POLITICIANUL, O ÎNTRUCHIPARE A DIAVOLULUI

 

Între miile de pagini de critică scrise de-a lungul timpului despre clasici, romantici, moderni și neomoderni, sesizăm de fapt sindromul neputinței acestora. Stăpâni pe zona …ACOLO, ei n-au putut crea o breșă semnificativă în P2 (poarta dintre …ACOLO și… DINCOLO) ca deschidere spre orizont. Chinuindu-și simțurile la nivelul lui „a vedea”, aspect important totuși, Dumnezeu l-a creat pe Nichita Stănescu din momentul în care în poezia lui „CUVINTELE AU ÎNCEPUT SĂ SE VADĂ”, ocupând definitiv orizontul. Nu-i reușește la nivelul la care i-a reușit lui Brâncuși, însă îl putem considera un salvator al clasicilor, romanticilor, modernilor și neomodernilor.

În muzică, un echivalent al lui Nichita Stănescu a fost găsit în Johnny Răducanu. Aspectul a fost sesizat de Alex Ștefănescu, obligat de evidențe să afirme: „În momentele lor de inspirație când nu le mai ajung SUNETELE / CUVINTELE, apelează la NESUNETE / NECUVINTE”. Lucian Blaga stabilește o lege a LUMII ROMÂNEȘTI (L.R.). Aceasta s-ar defini ca o pendulare între două planuri: LUMEA ORGANICULUI (L.O.) și LUMEA TRANSCENDENȚEI (L.T.). Ca orice lege ce se poate exprima exprima printr-o formulă matematică, ecuația ar fi: (L. R.) = (L. O.) + (L. T.). Pentru Blaga ar exista un… AICI și un …DINCOLO. Între ele s-ar găsi o singură poartă (Pz) pe care o numește „ZARIȘTE”. Lucian Blaga observă că trecerea din L.O. în L.T. se face prin „înălțarea în ortodoxie”. Observația are, într-adevăr, caracter de generalitate, pentru că e aplicabilă și oamenilor simpli, fără prea multă carte. Cei școliți mai au și altă cale de trecere în L.T. decât calea „înălțării în ortodoxie”. Mai au calea „înălțării prin poezie”. Să n-o fi observat-o Blaga, măcar el? Ce fac cei care nu reușesc pe propria speță „trecerea” prin una dintre cele două căi? Apelează la alții, la un fel de punte, cum ar fi sectele, grupările de idei sau chiar prin politică. Politicienii sunt întruchiparea diavolului. Lor li se potrivesc vorbele „Scripturii”: „OCHI AU ȘI NU VĂD”. Nicolae Steinhardt spunea: „Oamenii politici sunt plini de cunoaștere, au material informativ mult, dar n-au discernământ, clarviziune”. (din Georgică Manole, „Eseu despre antigeometrie”, Editura „Agata”, Botoșani, 2002)

Publicitate

 

 

Citeste mai mult

Educație

Învățătorii vor face ore de educație remedială pentru elevii din clasele primare. Precizările ministrului Daniel David

Publicat

Publicitate

Învățătorii vor putea face cu elevii ore de educație remedială, precizează ministrul Educației, Daniel David. Se referă la o formă de meditații la clasă, astfel încât să înțeleagă mai bine materiile predate la școală, scrie alba24.ro.

 
„Un efect secundar pozitiv al acestor măsuri de criză, nu a fost intenționat, dar este un efect secundar pozitiv, faptul că la nivelul învățământului primar vom avea cele două ore de educație remedială pentru copii.

Noi întotdeauna ne-am dorit să avem program național remedial, dar nu am avut buget. Ei, uite că vom avea două ore pe săptămână la nivelul învățământului primar, în care învățătorul va lucra cu copii să-și consolideze și să-și fixeze competențele dobândite, să corecteze competențele pe care ar fi vrut să le formeze și copii n-au reușit să le asimileze”, a declarat, la RFI, Daniel David, citat de Mediafax.

Întrebat dacă aceste ore remediale sunt un fel de meditații la clasă oferite de învățător, Daniel David a răspuns: „Dacă vreți, da, puteți să le spuneți așa, dar eu prefer să le spun ore remediale”.

Testări pentru elevi

Întrebat ce presupune asta pentru învățători, ministrul Educației a precizat: „Înseamnă cele două ore din normă. De exemplu, pe săptămână ai 40 de ore norma de lucru. Până acum, să presupunem, în medie, din cele 40 de ore aveai 18 ore de predare. Acum, din cele 40 de ore norma de lucru vei avea 20 de ore de predare, iar din cele două ore în plus în zona învățătorilor, cele două ore se vor focaliza pe componenta de învățare remedială”.

Publicitate

Daniel David spune că „testările pe care le facem, clasele a II-a, a IV-a, a VI-a, am introdus pentru prima dată să avem și itemi în logica PISA, că până acum aveam itemi legați direct de programe”. Este vorba, potrivit ministrului, despre „cum utilizezi conținuturile, competențele dobândite la Științe, la Matematică, în viața de zi cu zi, adică pentru probleme de viață”.

Schimbări la gimnaziu și liceu
Daniel David anunță de asemenea unele schimbări la gimnaziu și liceu: „Am reglementat că 25% din timpul alocat fiecărei discipline, un lucru care este prins în lege, dar am spus ce aș aștepta să facem acolo, 25% din timpul alocat fiecărei discipline, la nivel de gimnaziu și la nivel de liceu să fie din nou alocat unor activități remediale, ca în învățământul primar.

Pentru că noi avem o zonă de analfabetism funcțional foarte mare, avem olimpici, ne lăudăm cu ei, dar când vezi că 50% dintre copii se află în zonă de analfabetism funcțional, este clar că trebuie să investești în zona de învățământ remedial.

Și atunci la fiecare disciplină, 25% din timp nu o să mai fie lecția și ora, ci activități care merg pe consolidare, corectarea competențelor pe care nu le-au dobândit copiii, utilizarea în viața de zi cu zi și sigur, dacă vor dori profesorii și pregătirea pentru performanță”.

Citeste mai mult

Eveniment

Polițiștii locali vor putea utiliza dispozitive portabile de înregistrare audio-video de tip Bodycam. Proiect la Senat

Publicat

Publicitate

Polițiștii locali vor putea utiliza dispozitive portabile de înregistrare audio-video de tip Bodycam, în timpul exercitării atribuțiilor de serviciu, potrivit unei propuneri legislative depuse la Senat, scrie alba24.ro.

Proiectul, inițiat de 30 de parlamentari PNL, completează în acest sens Legea nr. 155/2010 privind poliția locală, transmite AGERPRES.

Actul normativ prevede crearea unui cadru juridic expres și adecvat pentru utilizarea camerelor audio-video portabile de tip Bodycam de către poliția locală, ”în scopul eficientizării activităților acesteia și al protejării atât a cetățenilor, cât și a polițiștilor locali”, arată inițiatorii în expunerea de motive.

Conform proiectului, ”polițiștii locali pot efectua înregistrări audio-video și pot realiza fotografii cu mijloacele tehnice din dotare, privind acțiuni desfășurate în spațiul public, în exercitarea atribuțiilor de serviciu, fără consimțământul persoanelor vizate, în scopul prevenirii și combaterii faptelor ilegale, al menținerii ordinii publice și pentru protejarea propriilor intervenții, în condițiile prezentei legi”.

”Poliția locală este autorizată să efectueze înregistrări audio-video sau fotografii, cu mijloacele din dotare, cu privire la acțiuni ori evenimente desfășurate în locuri publice, fără consimțământul persoanelor vizate, atunci când există motive verosimile să se bănuiască pregătirea sau săvârșirea de infracțiuni ori alte fapte ilegale sau o posibilă tulburare a ordinii și siguranței publice”, mai prevede actul normativ.

De asemenea, datele cu caracter personal obținute prin intermediul înregistrărilor foto, audio sau video se prelucrează exclusiv în scopurile de menținere a ordinii publice, prevenire a și combatere a faptelor ilegale sau cercetarea infracțiunilor – cu respectarea prevederilor Legii nr. 363/2018 și ale Regulamentului (UE) 2016/679.

Publicitate

Este interzisă utilizarea acestor date în alte scopuri decât cele pentru care au fost colectate, cu excepția situațiilor expres prevăzute de lege și numai sub condiția implementării garanțiilor necesare protejării drepturilor persoanelor vizate.

Actul normativ mai prevede că polițistul local are obligația de a activa dispozitivul audio-video portabil Bodycam și de a înregistra audio-video intervenția în situațiile de legitimare și stabilirea identității unei persoane, de conducere a unei persoane la sediul poliției locale sau al altei autorități competente, pe durata oricărei intervenții ce implică utilizarea forței fizice, a mijloacelor de constrângere ori a materialelor din dotare, cum ar fi cătușele, bastoanele sau sprayurile iritant-lacrimogene, în timpul constatării unei infracțiuni ori contravenții și al aplicării sancțiunilor sau măsurilor legale corespunzătoare.

De asemenea, polițiștii vor trebui să activeze Bodycam-ul și în cursul oricărei acțiuni sau intervenții desfășurate în spațiul public, în care există riscul tulburării ordinii și siguranței publice sau al apariției unor situații violente.

‘Polițistul local mai are obligația ca, în măsura în care circumstanțele permit, să informeze persoana vizată că aceasta este înregistrată audio-video sau că urmează să fie fotografiată.

De asemenea, instituția de poliție locală aduce la cunoștința publicului faptul că utilizează mijloace portabile de înregistrare, inclusiv prin afișarea unor semne vizibile pe uniformele sau echipamentele polițiștilor și prin publicarea informațiilor relevante’, se mai arată în proiect.

Înregistrările audio-video vor fi păstrate cel mult 6 luni de la data producerii, cu excepția cazului în care acestea fac obiectul unei proceduri judiciare sau disciplinare.

Polițiștii locali vor putea utiliza Bodycam, dar cu limite
Actul normativ mai prevede interzicerea utilizării în scop personal a acestor înregistrări realizate de poliția locală cu ajutorul camerelor audio-video portabile Bodycam, iar cele colectate nu vor putea fi făcute publice, distribuite sau puse la dispoziția unor persoane neautorizate.

Totodată, accesul la aceste înregistrări va fi permis numai persoanelor autorizate, în condițiile legii, și exclusiv în scopurile prevăzute de prezenta lege.

”Este strict interzis orice acces neautorizat ori divulgarea neautorizată a acestor înregistrări către terți. Ștergerea sau distrugerea înregistrărilor se efectuează cu respectarea termenelor și a procedurilor stabilite de lege, fiecare astfel de operațiune fiind consemnată într-un registru special, pentru a asigura posibilitatea de audit și control”, mai prevede actul normativ.

În termen de 90 de zile de la intrarea în vigoare a legii vor fi elaborate normele de aplicare. În termen de cel mult 12 luni de la intrarea în vigoare a legii, fiecare autoritate publică locală poate elabora un plan de implementare a sistemului Bodycam, poate dota și operaționaliza acest sistem.

Proiectul va intra în dezbaterea Senatului, Camera Deputaților fiind for decizional.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending